Boktips !

Här är boken
100 sätt att rädda världen av Johan Tell.
"Boken innehåller 100 konkreta tips på vad du som individ kan göra för en mer hållbar framtid"
Johan Tell

En av punkterna i boken.
"69.
SKRIV EN INSÄNDARE. En publicerad text kan inte bara väcka en opinion. Den kan också ge stöd åt politiker i en svår valsituation. Skriv att miljön skulle förbättras av flera ställen att tanka miljöbränsle, av att sänka skatten på miljöbränsle, av att systemet med återvinning byggdes ut, av att gratis resor på kommunala transportmedel infördes, av att flera vindkraft byggdes, eller något annat som ligger dig och miljön varmt om hjärtat.
Samma text publicerar du därefter på viktiga bloggsidor."

Så ut i butikerna och leta efter den eller beställ direkt över nätet.

Väldigt rekommenderad för ungdomar som lärare. Och helt klart värd pengarna !
Stina



Kommentarer
Postat av: Mamma Mimmi

Jag kom på ett sätt! Ställ moppen och börja cykla från Gessie! Jaaaaa! :-)



Hör av mig igen när jag kommer på fler sätt ni kan rädda världen på!



Hasta la vista

mamma Mimmi

Postat av: Stina

Till mamma mimmi:

Jag kan lova dig att jag cyklat för mycket denna sommare !



Men fortsätt komma med bra tips, vi gillar det ! (Y)

2009-10-13 @ 16:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0